Skip to content

TEATRUL „GEORGE CIPRIAN”

November 7, 2015

Săptămâna teatrului tânăr – Săptămâna comediei 9 – 14 noiembrie 2015

Spectacolele vor avea loc la Sala Teatrului „George Ciprian“

luni, 9 noiembrie, ora 19.00

Deschiderea Festivalului

Sylvia

Regia- Alexandru Jitea

Distributia: Theodora Sandu, Flavius Calin, Irina Stefan/ Oana Cârmaciu, Alexandra Bacaoanu, Victor Tapeanu/ Vlad Balan.

Sinopsis:

Comedie romantică, jucată pentru prima dată în 1995 pe Broadway, având-o protagonistă pe Sarah Jessica Parker, s-a bucurat de un imens succes la New York!

Sylvia nu se mai poate întoarce la viața pe care a avut-o înainte de a-l întâlni pe Greg. Cariera lui Greg e în cădere liberă pentru că își petrece tot timpul cu Sylvia, în timp ce Kate, soția lui e într-o drama tot mai mare.

Greg se va confesa chiar și unui străin în parc!

Cei doi soți ajung, ca mai toate cuplurile americane și la psiholog!

Dar cine va rezolva problemele acestui triunghi conjugal aparte??

marti, 10 noiembrie, ora 19.00

Ècho

Distribuţia:

Simona Dabija, Anda Stoian, Ema Constantin, Bianca Bor, Diana Bejan, Stoian Răzvan

Coregrafia: Razvan Stoian

Sinopsis:

Care este relaţia dintre conştiinţă şi gândire? Conştiinta este spaţiul unde există gândurile, atunci când spaţiul acela a devenit conştient de el însuşi…

Ziua necunoştintei

 

Muzica, text, interpretare : Alex Ştefănescu

Durata: 1h 10min

Sinopsis:

Ziua Necunoştinţei este un spectacol ce aduce în scenă un om şi o chitară acustică, ce vorbeşte prin muzica sa despre vieţile tuturor şi despre căutarea sensului. Este călătoria omului care încearca să pună cap la cap ceea ce simte şi ceea ce îi dictează societatea că ar trebui să simtă, încercând prin tot haosul existenţei cotidiene să găsească o cale către fericire, deşi nu ştie ce înseamnă aceasta. Prin muzica originală, plină de umor şi uneori de ironie amară, ce abordează mai multe stiluri muzicale (pop, rock, reggee, folk, conuntry, hip hop) Alex Ştefanescu ne invită să explorăm ce înseamnă iubirea, visele, speranţele şi ratarea, bucuria şi exuberanţa omului de astăzi.

miercuri, 11 noiembrie, ora 19.00

Happy End

Regia: Alexandru Bogdan

Scenografia şi afiş: Silvana Bratu

Distributia: Tudor Istodor, Raluca Aprodu

Sinopsis:

“Happy end” (titlu original “Liselotte in may”) text montat în premieră în România, este povestea unei femei care la 30 de ani caută un bărbat cu care să-şi împartă viaţa. Timp de 10 ani a avut grijă de o bătrână, dar după ce aceasta a murit, se trezeşte complet singură.       N-are familie, n-are niciun prieten, aşa că începe o căutare ca în basme după Făt Frumos. Dar pentru că trăim nişte vremuri cel puţin interesante, ca să nu spun dubioase, “Făt Frumos” capătă mai multe înfăţişări. Înfăţişări pline de umor, dar şi de sensibiliate şi romantism. “Happy end” este expresia cea mai fericită cu care poţi încheia o poveste. Şi orice poveste are nevoie de un final fericit.

Durata: 1h 20 min.

joi, 12 noiembrie, ora 19.00

Povestea noastră

Au fost odată ca-n poveşti,

Au fost într-un troleu,

Au fost şi-n parc şi-n Baloteşti

Tanța cu Bartolomeu.

O poveste muzicală despre dragoste, defecte, nunţi, declaraţii, sindroame, versuri , dans, hohote de râs. Un băiat , o fată şi o chitară. Cuplul ideal? O…nu!

vineri, 13 noiembrie, ora 19.00

Cine e fazanul?

Distribuţie :

Pontagnac: Lucian Birsan

Lucienne: Clara Popadiuc

Vatelin: Andrei Radu

Jeanette: Cristina Juncu

Redillon: Bogdan Florea

Dna Pontagnac: Maria Mitu

Maggy: Bianca Dragomir

Soldignac: Mihai Mitrea

Armandine: Catinca Maria Nistor

Victor: Veliko Velikov

Dl Pinchard: Iulian Cuza

Dna Pinchard: Andra Ioana Coţofană

Clara: Ana-Maria Ivan

Comisar: Veliko Velikov

Geromine: Cristina Juncu

Durata spectacolului: 2 ore (fără pauză)

Sinopsis:

          La familia Vatelin își face apariția Pontagnac. Un cuceritor înveterat. El o urmăreşte pe frumoasa Lucienne până acasă, făcându-i avansuri. În timpul acesta, apare soţul Luciennei, care nu este altul decât Vatelin, un bun prieten de-al lui Pontagnac. Vatelin, cunoscându-l bine pe Pontagnac, îl iartă. Dar un eveniment neaşteptat va semăna discordie: Maggy, fosta amantă a lui Vatelin, de pe vremea când acesta era la Londra, îl vizitează… De acest fapt profită Pontagnac, care îi spune Luciennei că Vatelin o înşală… Urmează o serie de împăcări şi despărţiri spectaculoase pe care Georges Feydeau le-a îmbinat într-un mod cât se poate de savuros.

Închiderea Festivalului

sâmbătă, 14 noiembrie, ora 18.00

A douăsprezecea noapte

Regia: Mihai Constantin,

Asistenţi: Corina Moise şi Andrei Runcanu

Scenografie: Ioana Ungureanu şi Alina Alexandra Căprian

Asistenţa tehnică: Radu Mitrea şi

Andrei Achiaua

Distribuţia:

Orsino – Lucian Bîrsan

Viola – Catinca Maria Nistor

Olivia – Clara Popadiuc

Malvolio – Bogdan Florea

Feste, bufonul – Maria Mitu

Sir Toby – Andrei Radu

Maria – Ana-Maria Ivan

Sir Andrew – Veliko Velikov

Sebastian – Iulian Cuza

Antonio – Mihai Mitrea

Fabian – Emanuel Becheru

Căpitanul/Preotul – Iulian Burciu

Valentin/Curio/Preotul – Alex Cuibuș

Sinopsis:

Din valurile înspumegate ce se sparg pe malurile Iliriei renaşte, precum Venus, Viola, salvată de căpitanul vasului scufundat intr-un naufragiu în care îşi pierde jumătatea, fratele geamăn. Trebuie să fie acum bărbat cât pentru amândoi. Se deghizează şi intră în slujba lui Orsino, un duce lovit adânc de săgeata lui Cupidon. Farmecele feminine de sub masca de băiat o ajută pe Viola să devină foarte repede “preferatul” ducelui. Aşa că nou-născutul băiat Cezario – Viola primeşte onorabila slujbă de a o peţi pe frumoasa contesă Olivia pentru duce.

A douăsprezecea noapte – noaptea de la spartul târgului, noaptea în care lumea se întoarce cu susul în jos, regii devin sclavi, sclavii devin regi, bogaţii devin puscariaşi iar infractorii, judecatori. Bărbatul devine femeie, iar femeia – bărbat. Noaptea când haosul e Dumnezeu şi nimic din ce este nu este.

luni, 23 noiembrie , ora 19.00

Visul unei nopţi de iarnă

de Tudor Mușatescu

DISTRIBUŢIA:

Alexandru Manea – Mircea Rusu

Manole, Gogu Panait – Constantin Cojocaru

Bebe Cristian – Adrian Păduraru

Maria Panait (Doruleţ) – Raluca Gheorghiu/Diana Roman

Elvira, Fanţa – Cristina Florea

Natalia Panait – Ortansa Stănescu

milică – Dan Clucinschi

Regia: Diana Lupescu

Scenografia: Victor Diaconu

Muzica: Hamad Al-Essa Nidal

 

Durata: 2h

Sinopsis:

E noaptea dintre ani şi scriitorul Alexandru Manea este pregătit să meargă la petrecerea de Revelion, alături de partenera sa. Numai că ea îi spune la telefon că l-a invitat să-i însoţească pe un cunoscut comun. Orgoliul masculin al maestrului tresare, aşa că decide să rămână singur acasă. Şi deschide astfel larg poarta destinului. Căci în elegantul său apartament apare cea care îi va schimba, în mod neaşteptat, viaţa. Cea mai improbabilă dintre iubiri. O poveste romantică, dintr-un timp în care bărbaţii îşi mai puteau permite să-şi numească iubita, Doruleţ, fără teama că ar suna ridicol.

Maestrul comediei româneşti interbelice, Tudor Muşatescu, a imaginat acest vis de dragoste, punând la lucru toate uneltele dramaturgice, care au făcut din el un scriitor de succes: dialoguri pline de spirit, observaţie socială, ştiinţa detaliului semnificativ, tipologii bine conturate.

Relatii la nr. de telefon 0740.496.561.

SPECTACOLE ÎN DEPLASARE

 

11 noiembrie, ora 19.00, Sala Rapsodia – Bucureşti

Angajare de clovn

Text: Matei Vişniec

Regia Daniel Bucur

Asistent regie: Simona Hodoş

Scenografie: Carmen Paiu şi Valeriu Mladin

Muzica: Adrian Fundescu

Distribuţia: Ionel Mihăilescu, Magda Catone Şi Paul Chiribuţă

Durata spectacolului: 1h şi 30 min.

Sinopsis :

Trei clovni, parteneri din tinereţe, se regăsesc într-o sală de aşteptare pentru o audiţie. Sunt bătrâni, depăşiţi şi în aşteptarea disperată a cuiva care să-i angajeze.

După bucuria revederii, intervine anguasa competiţiei. Nicollo, Filippo şi Peppino se luptă pentru o slujbă incertă. Fiecare, convins de talentul său artistic, încearcă să se impună în faţa celorlalţi.

Toate armele sunt folosite de către cei trei clovni la pensie: intimidarea , ipocrizia, trădarea, răutatea, batjocura, violenţa. Ei sunt, pe rând, victime sau atacatori într-o lume aburdă, fără ieşire, cu accente beckettiene: absurditatea situaţiei, dar şi a limbajului naşte situaţii comice, în înlănţuiri nesfârşite.

Se refugiază în  amintiri pentru a uita de anguasa situaţiei actuale, retrăind numere de clovnerie executate împreună cu succes. Încearcă astfel să scape de realitatea crudă: acum nimeni nu are nevoie de ei. Prietenia ce-i leagă nu reuşeşte să estompeze setea de a fi recunoscut drept cel mai bun.

Personajul clovnului m-a fascinate întotdeauna pentru raportul său cu tragicul. Clovnul, o fiinţă profund metafizică, o fiinţă cu picioarele pe pământ şi capul în nori, care este preocupată de ziua de mâine, de hrana şi adăpostul lui, dar în acelaşi timp, prin eforturile sale artistice naïve, derizorii şi fără ţintă, devine un arhetip al condiţiei umane.

25 noiembrie, ora 19.00, Sala Rapsodia – Bucureşti

Omul care mânca lumea – de Nis-Momme Stockmann,

Regia: Vlad Trifaş

Scenografia: Toma Costin

Distribuţia: Octavian Strunilă, Paul Chiribuţă, Lucian Ionescu, Alexandra Sălceanu, Cosmin Teodor Pană.

Sinopsis:

O familie defectă într-o societate coruptă. Familia e văzută în piesă prin prisma relației tată-fiu. Un tată foarte bolnav, ce și-a neglijat familia, deși nu i-a făcut nici un rău, și un fiu care vrea să-l îngrijească, dar de fapt îl ignoră și îl rănește în goana lui după bani și recunoaștere.Textul este foarte trist, dar spectatorii râd mult, pentru că din realismul piesei răzbătea și cotidianul absurd.

Advertisements

From → Uncategorized

Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: